نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان :: نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان

ساخت وبلاگ

امکانات وب

روش‌های تمیز کردن فرش

برای تمیز کردن فرش روش‌های مختلفی وجود دارد. شستشوی فرش در خانه‌های امروزی و قوانین آپارتمان نشینی تقریبا غیر ممکن شده است. اما شما می‌توانید با روش‌های ساده‌تر تا حدی به نظافت فرش خانه خود کمک کنید. اگر بخواهید این کار توسط خودتان انجام شود، باید فرش را از گرد و غبار تمیز کنید. بهتر است برای شروع ابتدا بر روی فرش جاروبرقی بکشید. بعد از آن مرحله غبار زدایی را انجام دهید و سپس لکه‌های روی فرش را حذف کنید. این مراحل را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.
اما در هر صورت باز هم لازم است فرش‌ها به صورت کامل شستشو داده شوند. برای این کار به دنبال بهترین قالیشویی محله خود بگردید و درخواست خود را با تماس به کارشناسان مربوطه اعلام کنید.
قالیشویی نوین می‌تواند برای شستشوی فرش به محل شما مراجعه کند و با حمل صحیح، فرش‌های شما تمیز مانند روز اول در اختیارتان قرار دهد. بعد از برقراری تماس و هماهنگی لازم، کارشناسان برای تحویل فرش شما به آدرس شما مراجعه می‌کنند و سوالاتی را در خصوص نوع شستشوی فرش از شما می‌پرسند. شما می‌توانید بر اساس میزان آلودگی فرش نوعی از شستشو را انتخاب کنید.

روش‌های تمیز کردن فرش

غبار زدایی کردن فرش

غبار زدایی که به آن خاک گیری فرش هم می‌گویند، برای فرش‌های بزرگ کار چندان آسانی نیست. اما برای فرش‌های کوچک می‌توانید با انجام چند کار ساده فرش‌های خود را خاک گیری کنید. غبارزدایی می‌تواند فرش شما را برای شستشو آماده کند. احتمالا با بوی بد فرش هنگام خیس شدن مواجه شده‌اید. این بو ناشی از آلودگی‌های موجود در داخل تار و پود فرش است که گرد و غبار هم در آن بی‌تاثیر نیست.
اول از همه باید شرایط را برای این کار مهیا کنید. عملیات غبارگیری به فضای مناسبی نیاز دارد. بهتر است این کار را در فضای باز مانند حیاط انجام دهید تا گرد و خاک بر روی دیگر وسایل شما نشیند.
برای شروع این کار بهتر است یک شبکه توری داشته باشید. این وسیله باید تحمل وزن فرش را داشته باشد. بعد از این که فرش را به صورت برعکس بر روی توری قرار دادید، به کمک یک چوب بر پشت فرش بکوبید. سعی کنید بر همه جای فرش این کار را انجام دهید. سپس می‌توانید فرشتان را از روی توری بردارید و شاهد گرد و غباری باشید که به زیر توری ریخته، باشید. اما دقت کنید ضربه‌های چوب را به صورت محکم بر فرش نکوبید. این کار ممکن است به فرش شما آسیب برساند.
برای جلوگیری از غبار گرفتن فرش بهتر است از آن مراقبت کنید. جارو کشیدن اصولی بر روی فرش یکی از راه‌های مراقبت از آن است. در مواقعی که احساس می‌کنید ممکن است فرش شما دارای گرد و غبار شود بهتر است بر روی آن کاور فرش بیندازید.

تمیز کردن فرش از لکه‌ها

اما این پایان ماجرا نیست. ممکن است شما هم فرش را غبار زدایی کنید و لکه‌های مختلف را با بهترین روش از روی آن حذف کنید، اما همچنان آلودگی‌هایی درون بافت فرش شما وجود دارد که از آن بیخبرید.
اما حداقل کاری که برای تمیز کردن قالی‌های خانه می‌توانید انجام دهید این است که هر لکه بر روی آن را با روش اصولی پاک کنید. ما در سایت قالیشویی نوین، مقالاتی مرتبط با این موضوع برای شما آماده کرده‌ایم.
به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاهده لکه بر روی فرش در کمترین زمان ممکن سعی در پاک کردن آن داشته باشید. زیرا هر چقدر در این امر وقت بگذرانید، پاک کردن لکه هم سخت‌تر می‌شود.
بسیاری از لکه‌ها را می‌توانید با شامپو فرش و آب گرم و یک دستمال نخی تمیز پاک کنید. اگر با هر تلاش شما همچنان آثار لکه‌ها بر روی فرش شما باقی ماند، برای تمیز کردن فرش به دنبال یک قالیشویی مدرن و معتبر بگردید تا مشکل شما را به آسانی حل کن

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1398 ساعت: 16:27

آموزش شستشوی قالیچه در منزل

تمیز کردن خانه و نظافت وسایل برای ما ایرانی‌ها تنها به روزهای پایانی سال ختم نمی‌شود. هر خانه‌ای بسته به تعداد رفت و آمد و افرادی که در آن سکونت دارند، نیاز به نظافت پیدا می‌کند. یکی از موضوعاتی که ممکن است برای آن دچار چالش شویم شستشوی قالیچه است. در ادامه این مقاله به شما نکاتی را برای تمیز کردن قالیچه‌ها به شما می‌گوییم تا از این به بعد راه‌های آسان‌تری را برای نظافت آن در نظر داشته باشید.
یکی از آسان‌ترین راه‌های نظافت قالیچه و فرش‌ها این است که با قالیشویی معتبر در شهر خود تماس بگیرید و چند روز بعد فرش‌های تمیز خود را تحویل بگیرید.
در صورتی که برای خرید قالیچه هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید توصیه می‌کنیم آن را در خانه نشویید و به دست کارشناسان با تجربه در قالیشویی‌ها بسپارید تا از کرده خود پشیمان نشوید. چرا که این قالیچه‌ها را نمی‌توان در خانه و درون ماشین لباسشویی شستشو داد؛ برای شستشوی آن‌ها باید افراد باتجربه قالیچه شما را بررسی کنند و لکه‌های آن را به صورت اصولی حذف کنند.

آموزش شستشوی قالیچه در منزل

شستشوی قالیچه در ماشین لباسشویی

برای شستن قالیچه بهتر است اول برچسب مراقبت که پشت آن چسبانده شده را مطالعه کنید. در این برچسب اطلاعات مفیدی برای شستن قالیچه در اختیارتان قرار می‌گیرد تا آن را به راحتی و بدون ایجاد دردسر بشویید. با توجه به راهنمایی‌های ذکر شده در برچسب می‌توانید قالیچه خود را با خیال راحت تمیز کنید.
بهتر است در ابتدا بر روی فرش را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و آشغال از روی آن را حذف کنید. اگر در خانه خود حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید کار شما سخت تر است. زیرا باید به نظافت خانه خود دقت بیشتری داشته باشید.
برای از بین بردن غبار داخل تار و پود فرش می‌توانید آن را بر جایی آویزان کنید و با چوبی به پشت فرش بزنید. متوجه می‌شوید که گرد و غبارهایی زیادی از درون بافت فرش به زمین می‌ریزد.
بعد از این کار باید لکه‌های روی قالیچه را با کمک یک مسواک و مایع لباسشویی تمیز کنید. سپس قالیچه را درون لباسشویی قرار دهید. البته وزن قالیچه با ظرفیت ماشین لباسشویی شما باید متناسب باشد. در صورتی که وزن کمی داشته باشد می‌توانید دو یا سه قالیچه را با هم درون ماشین لباسشویی بیندازید.

قالیچه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای قالیچه احتمالا نام دیگری هم شنیده‌اید؛ پادری. قالیچه‌ها می‌توانند از جنس دستباف باشند یا به صورت ماشینی بافته شوند. سایز آن‌ها از فرش‌ها کوچکتر است و می‌توانند در فضاهای مختلفی مانند جلوی پله‌ها، جلوی درب سرویس بهداشتی و حمام، قسمت‌های کناری در آشپزخانه، راهروها و … پهن شوند.
قالیچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و دکوراسیون خانه، انتخاب صحیحی داشته باشید.
امروزه معمولا قالیچه‌ها به صورت ماشینی هستند و این موضوع باعث می‌شود برای نظافت و شستشوی فرش با خیال راحت‌تری گام برداریم. قالیچه‌های دستباف به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی ممکن است باعث پخش شدگی رنگ‌ها در هم شود. این موضوع در شستشوی قالیچه های ماشینی به دلیل استفاده از رنگ‌های مصنوعی پیش نمی‌آید.
حتی ممکن است رنگ‌ها در فرش دستباف در هنگام شستشو پخش نشوند؛ اما در مرحله خشک شدن رنگ‌ها در هم قاطی شوند.
به دلیل کاربرد زیاد قالیچه‌ها در منازل، شستشو و نظافت آن‌ها بسیار مهم است. به خصوص اگر از آن‌ها به عنوان پادری استفاده کنید، مسلما به نظافت بیشتری نیاز دارد. گرد و غباری که در جلوی درب ورودی خانه وجود دارد بیشتر از فضاهای دیگر است. البته به شما توصیه می‌کنیم برای پادری‌ها از قالیچه‌هایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 438 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1398 ساعت: 17:52

پاک کردن لکه خون روی فرش در منزل یا قالیشویی؟

برای پاک کردن هر نوع لکه‌ای از روی فرش به شما توصیه می‌کنیم زمان را از دست ندهید. هر چقدر که زودتر برای این پاکسازی دست به کار شوید کار شما آسان‌تر است. بنابراین به محض این که لکه‌ای بر روی فرش شما ایجاد شد، سریعا برای پاک کردن آن اقدام کنید. این موضوع برای لکه خون روی فرش نیز بسیار مهم است.
فرش یکی از وسایلی است که در همه خانه‌های ایرانی محبوب شمرده می‌شود. بنابراین برای همه ما احتمالا پیش آمده که شاهد پاک کردن لکه فرش و تجربه‌ای از آن را داشته باشیم. شما می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید یا به قالیشویی بسپارید. ممکن است در مواردی لکه به قدری کوچک باشد که تصمیم بگیرید خودتان برای پاک کردن آن اقدام کنید. اما در صورتی که لکه بیشتر از حد انتظار شما باشد، بهتر است توسط قالیشویی شسته شود.
در مواقعی که تشخیص دهید فرش شما نیاز به شستشو دارد گاهی ایجاد یک لکه برای تماس برای قالیشویی‌ها کافی است. در این صورت فرش شما در فاصله زمانی کوتاهی شسته شده و به محل مورد نظر شما ارسال می‌شود.

پاک کردن لکه خون روی فرش

پاک کردن لکه خون روی فرش در خانه

ابتدا به نوع فرش خود دقت کنید. در چنین مواقعی پاک کردن لکه از روی فرش‌های دستباف کار سخت‌تری است و لازم است با احتیاط رفتار کنید. باید به خاطر داشته باشید که رنگ الیاف فرش‌های دستباف، طبیعی است و با بخار یا آب داغ ممکن است به راحتی رنگ‌ها در هم نفوذ کنند و چهره فرش شما را تحت تاثیر قرار دهند.
در صورتی که فرش شما دستباف بود، برای پاک کردن لکه از روی فرش دستباف، فشار زیادی بر روی تار و پودهای فرش وارد نکنید. ابتدا لکه را تا جایی که می‌توانید به کمک یه دستمال نخی از روی فرش بردارید. سپس مقدار کمی جوش شیرین بر روی آن بریزید و سپس با دقت و آهسته، ذرات جوش شیرین را از روی فرش بردارید تا به قسمت‌های داخلی فرش نفوذ نکند.
در صورتی که لکه به تازگی ایجاد شده باشد، می‌توانید از پودر بچه هم کمک بگیرید. مقداری از پودر بچه را با میزان کمی از آب ترکیب کنید. این ترکیب باید به صورت خمیری درآید. این ترکیب را بر روی لکه بگذارید و صبر کنید خشک شود. سپس به کمک یک پارچه مرطوب سعی کنید خمیر را از روی فرش پاک کنید.

مراحل پاک کردن لکه خون کهنه

شاید به هر دلیلی امکان پاک کردن لکه از روی فرش را نداشته باشید. همان طور که گفتیم بهتر است برای پاک کردن لکه عجله کنید و آن را سریعا پاک کنید. اما اگر به هر دلیل فرصت چنین کاری برای شما فراهم نبود باز هم راه چاره‌ای برای این کار وجود دارد.
بر روی لکه خون روی فرش را مقداری مرطوب کنید، سپس بر روی آن به میزانی که روی لکه را بپوشاند نمک یا شکر بریزید. اجازه دهید چند دقیقه بر روی فرش بماند. سپس با کمک دستمال تمیزی بر روی آن بکشید. در صورتی که لکه به طور کامل از روی فرش پاک نشد، نگران نباشید؛ راه حلی‌های دیگری هم همچنان وجود دارد.
سرکه یک پاک کننده لک قوی است که احتمالا به گوشتان خورده. مقدار کمی سرکه سفید بر روی لکه بریزید و کمی صبر کنید. سپس با کمک دستمال نخی و تمیز بر روی لکه بکشید. اگر باز هم اثراتی از لکه باقی مانده باشد، این کار را تکرار کنید.
در نهایت اگر باز هم موفق به پاک کردن لکه نشدید، محلولی از ترکیب سرکه سفید، جوش شیرین و نمک آماده کنید و بر روی لکه مقداری از آن را اسپری کنید. سپس روی لکه را با پارچه نخی خشک کنید.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 190 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 20:38

نکات شستشوی فرش با اصول مذهبی

برای ادیان مختلف خط قرمزهایی وجود دارد. در دین اسلام باید با مفاهیمی مانند نجس یا پاک بودن آشنا شد. هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که همیشه فرشی عاری از هرگونه آلودگی و نجاست دارد. فرش‌های خانه به میزان استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود در طول سال کثیف می‌شوند. اما آلوده شدن با نجس شدن مفهوم متفاوت‌تری دارد. آلودگی و کثیفی فرش‌ها در طول سال با دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. بسته به آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید، وجود حیوانات خانگی، میزان استفاده و رفت و آمد بر روی فرش، نحوه مراقبت از فرش و … می‌تواند میزان آلودگی فرش شما متفاوت باشد.
اما نجاست با آلودگی تفاوت دارد، فرش شما به وسیله خون و ادرار نجس می‌شود که امروزه در قالیشویی هم لکه زدایی می‌شود و هم اثرات نجاست از روی آن حذف می‌شود.
ما در این مقاله نکاتی را به شما می‌گوییم. اما باید توجه داشته باشید که این نکات به صورت کلی است. در هر صورت شما باید طبق نظریه مرجع تقلید خودتان پیش بروید.

شستشوی فرش با اصول مذهبی

شستشوی فرش با اصول مذهبی در قالیشویی

نماز خواندن بر روی فرشی که نمی‌داند کدام قسمت از آن نجس شده، قبول نمی‌شود. حتی اگر این فرش را در فضای باز و زیر نور خورشید پهن کرده باشید باز هم عامل نجاست آن برطرف نمی‌شود. برای رفع این موضوع لازم است فرش به صورت کامل و با رعایت اصول مذهبی شستشو داده شود.
موضوعی که در قالیشویی‌های پایبند به شستشوی مذهبی هستند، نوع آبکشی فرش است. همان طور که توصیه شده فرش نجس باید 3 بار آبکشی شود. این کار در قالیشویی‌هایی که فرش شما را با اصول مذهبی شستشو می‌دهند رعایت می‌شود.
خون و ادرار علاوه بر این که نجس تلقی می‌شوند، لکه‌هایی هم بر روی فرش بر جای می‌گذارند. برای لکه زدایی لکه‌های خون و ادرار باید روش‌های اصولی بر طرف کردن آن را بدانید. قالیشویی‌ها با وجود نیروهای مجرب بر این امر به خوبی تسلط دارند. آن‌ها می‌دانند هر لکه‌ای با چه روشی باید رفع شود.
علاوه بر این برای شستشوی فرش باید توسط آب کر انجام شود. حجم آب کر در اسلام برابر یک مکعب با ابعاد سه وجب و نیم است.

شستشوی فرش با اصول مذهبی در خانه

در صورت نجس شدن فرش خانه شما، امکان خواندن نماز بر روی آن را نخواهید داشت. در دین اسلام محل اقامه نماز باید عاری از هر گونه نجاسات و آلودگی‌ها باشد. تمیز نگه داشتن فرش‌ها در صورتی که در خانه یک کودک هم داشته باشید کار سختی است. اما برای پاکسازی فرش‌های نجس شده می‌توانید خودتان در خانه اقداماتی را انجام دهید.
در صورتی که امکانات و شرایط شستشوی فرش را داشته باشید. این کار معمولا در خانه‌های آپارتمانی امروزی شدنی نیست. اما اگر امکانات و شرایطش را داشته باشید خودتان می‌توانید دست به کار شوید.
برای این منظور لازم است بر روی قسمتی از فرش که نجس شده، 3 مرتبه آب بریزید. بعد از هر بار آب ریختن باید فرش چلانده شود تا آبی که بر روی آن ریختید، از داخل تار و پود خارج شود.
ممکن است تصور کنید که فرش نجس را در آفتاب پهن کنید، تمیز می‌شود. اما باید بدانید که فرش نجس شده با قرار گرفتن در زیر نور خورشید باز هم نجس است.
به خاطر داشته باشید که شستشوی فرش در خانه و توسط خودتان علاوه بر زحمت بسیاری که دارد، احتمال تمیز نشدن و باقی ماندن لکه‌ها بر روی فرش شما را زیاد می‌کند. بنابراین بهتر است برای این کار از خدمات قالیشویی‌ های معتبر انجام شود.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 168 تاريخ : شنبه 3 اسفند 1398 ساعت: 19:20

فاصله شستشوی فرش در سال

برای این که زمان شستشوی فرش خود را بدانیم لازم است به نکاتی توجه کنیم. کثیف شدن فرش برای هر مکانی متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم فاصله شستشوی فرش در سال را بدانیم.
شما بسته به نوع و میزان آلودگی باید فرش خود را شستشو دهید. با یک تماس چند دقیقه‌ای با قالیشویی ، کارشناسان حمل به مکان مورد نظر شما رجوع می‌کنند و بر طبق خواسته شما خدمات شستشو را یادداشت می‌کنند تا آن را به همراه فرش به کارخانه قالیشویی تحویل دهند.

فاصله شستشوی فرش در سال

فاصله شستشوی فرش برای همه خانه‌ها یکسان نیست. شما باید بر اساس میزان رفت و آمد، منطقه زندگی، شرایط آب و هوایی و … میزان آلودگی را بسنجید. اما به صورت کلی بهتر است حداقل سالی یکبار فرش خود را شستشو دهید. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید که هوای آلوده شهر را بارهای تنفس کرده‌اید، به شستشوی بیشتری برای فرش خانه نیاز دارید.

شستشوی فرش در سال توسط قالیشویی

شستشوی فرش توسط قالیشویی‌ها کار را برای ما بسیار آسان کرد. در زندگی‌های آپارتمانی امروزی امکان شستشوی فرش را در محل زندگی خود نخواهیم داشت. اگر هم چنین امکانی را نداشته باشیم، به دلیل محدودیت فضا، امکان شستشوی اصولی فرش را نداریم. بعد از این مرحله هم باید به فکر خشک شدن فرش باشیم.
آیا فرزند کوچک یا سالمندی در خانه دارید؟ خانه‌هایی که کودک خردسال در آن زندگی می‌کنند نیاز به نظافت بیشتری خواهند داشت. کودک به دلیل این که آموزش و تجربه کافی برای خوردن غذا ندارد با هر بار غذا خوردن ممکن است فرش خانه را کثیف کند. در این صورت بعد از 3 وعده غذایی باید زمانی را برای تمیز کردن فرش در نظر بگیرید.
روند شستشوی فرش امروزه به قدری آسان شده که شما تنها باید زحمت هماهنگی و جمع کردن فرش خود را بکشید. اما اگر در روزهای پایانی سال تصمیم به شستشوی فرش خود گرفتید، احتمال این که برای تحویل فرش شما تاخیر به وجود آید، زیاد است. می‌توانید برای شستشوی فرش خود و جلوگیری از بروز چنین مشکلی بعد از عید یا ماه‌های دیگر سال اقدام کنید.

نظافت خانگی خیلی مهم است

بله نظافت و رسیدگی خانه بسیار مهم است. بعد از شستشوی فرش در سال جاری، زمانی که فرش تمیز خود را در خانه پهن می‌کنید از همان ابتدا می‌توانید با رعایت و انجام چند کار فرش خود را تمیزتر نگه دارید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که از روفرشی‌ها استفاده کنید. تنوع رنگ و طرح‌های روفرشی‌هایی که امروزه در بازار موجود است به سادگی می‌تواند با دکوراسیون شما متناسب شود.
برخی از مدل‌های روفرشی است که قسمت گوشه‌های آن به زیر فرش قرار می‌گیرد و با رفت و آمد از روی فرش جمع نمی‌شود.
یکی دیگر از راه‌های نظافت فرش این است که در صورت کثیف شدن فرش، همان لحظه برای از بین بردن لکه اقدام کنید. هر چقدر که در این موضوع سهل انگاری کنید باید زمان و انرژ بیشتری برای لکه برداری از روی فرش صرف کنید.
شاید همه اهالی خانه شما شاغل باشند و ساعاتی از روز کسی در خانه حضور پیدا نکند؛ اما با این وجود باز هم خانه شما به نظافت نیاز دارد. گرد و غبار بر روی فرش شما می‌نشیند و باعث بروز بیماری و حساسیت می‌شود. از همین رو توصیه می‌شود فرش‌های خود را هفته‌ای یک یا دوبار جارو برقی بکشید.
نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه هم چالش‌هایی دارد. موی بدن این حیوانات هم مانند موی انسان در طول روز می‌ریزد و به دلیل جنسی که دارد می‌تواند باعث حساسیت‌های تنفسی شود. برای جلوگیری از این موضوع فرش خود را هر روز جارو برقی بکشید تا به سلامت خود و فرشتان کمک کنید.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 12:12

بهترین فصل شستشوی فرش کدام است؟

اگر شستشوی فرش‌های خود را به قالیشویی‌ های مدرن بسپارید نگران چندانی برای انتخاب فصل مناسب جهت شستشوی فرش ندارید. چرا که کار شستشو در فضاهای مسقف انجام می‌شود و همچنین فرش‌های شما در سوله‌های سقف‌دار خشک می‌شود. با این حساب فرش شما از چند دردسر دور می‌ماند؛ در فصل زمستان با بارش‌های ناگهانی باران یا برف خیس نمی‌شود و در تابستان با تابش نور خورشید فرش شما کمرنگ نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره بهترین فصل شستشوی فرش صحبت کنیم.

بهترین فصل شستشوی فرش

شستشوی فرش در خانه آن‌قدر دغدغه دارد که قید آن را می‌زنیم. البته در زندگی‌های آپارتمانی امروزی چنین کاری محال ممکن است. صحنه زیبایی ایجاد نمی‌شود که هر همسایه‌ای در هر زمان که دلش خواست فرش خود زیر بغل بزند و در حیاط آپارتمان آن را بشوید. البته این کار مشکلات دیگری هم دارد، مصرف بیش از حد آب و کمبود فضای پشت بام برای شستشو که در نهایت آسیبی هم به ایزوگام و سقف آن می‌رسید هم در نظر بگیرید.

نظافت فرش فصل ندارد!

زمانی که بر روی فرش مورد نظر آثار کثیفی و انواع لکه را ببینیم، دیگر به بهترین فصل شستشوی فرش فکر نمی‌کنیم. حالت بدتری هم وجود دارد که فرش در اثر این کثیفی‌ها بوی بدی هم از خود ساطع کند. در چنین مواقعی سریعا با یک قالیشویی مدرن تماس می‌گیریم یا خودمان دست به کار می‌شویم. در گذشته شستشوی فرش برای کوچک‌تر حتی تفریح بود! وقتی میفهمیدیم قرار است فرشی تمیز شود، آن را کف حیاط پهن می‌کردیم و پاچه‌های شلوارمان را بالا می‌زدیم. با ترکیب آب و کف شستشو آغاز می‌شد.
اما پس از شستشو چشممان به آسمان می‌افتاد که اگر خورشیدی باشد، آن را بر روی پشت بام پهن می‌کردیم و چند روزی برای خشک شدن به آن مهلت می‌دادیم. اما اگر هوا بارانی بود روزهای بیشتری را برای خشک شدن فرش باید صبوری می‌کردیم.
در گذشته‌های دورتر که قالیشویی‌ها با این تعداد به رسمیت شناخته نمی‌شدند، در روزهای پایانی سال شاهد فرش و قالی‌های رنگارنگ که از پشت بام آویزان بودند، می‌شدیم. فرش‌هایی که به دست خودمان شسته و پهن می‌شدند تا برای آغاز سال جدید تمیزی و پاکی به خانه ما بیاورند. اما گاهی اوقات باران بهاری کاسه و کوزه‌مان را می‌شکست و هر تعدادی فرش را که شسته و پهن کرده بودیم را خیس می‌کرد. از آن جایی که آن روزها معضل آلودگی هوا وجود نداشت، اقدام به شستشوی دوباره فرش نمی‌کردیم و تنها برای خشک شدن فرش باید زمان بیشتری منتظر می‌ماندیم.

پایان سال و دغدغه خانه تکانی

خانه تکانی یکی از آیین و مراسم معروف ما ایرانی‌ها در روزهای پایانی سال است. اگر آقا و بانوی خانه هر دو شاغل باشند کار خانه تکانی زودتر هم آغاز می‌شود. اما مهم‌ترین کاری که برای خانه تکانی انجام می‌دهیم این است که تکلیف پاکیزه شدن فرش‌ها را مشخص کنیم. خیلی از افراد فرش‌های خانه را به صورت سالانه شستشو می‌دهند و معمولا این برنامه شستشو در پایان سال علنی می‌شود. خودتان تصور کنید که تا چه حد سر کارخانه‌های قالیشویی می‌تواند شلوغ شود!
از آن‌جایی که همه ما می‌خواهیم سال نو را با خانه و وسایل تمیز آغاز کنیم، اما شستن فرش‌ها گاهی ما را از این توقع دور می‌کند. به عنوان یک پیشنهاد به شما می‌گویم که تا حد امکان فرآیند شستشوی فرش را جلو بیندازید. برای مثال ماه‌های دی و بهمن زمان‌های مناسب‌تری برای تماس با قالیشویی است. با این حساب می‌توانید در ترافیک کمتری از صف قالیشویی ماه اسفند بمانید.
اگر تصور می‌کنید در فاصله زمانی یک تا دو ماه قبل از سال نو فرش شما کثیف می‌شود می‌توانید از کاورهای فرش و روفرشی استفاده و به نظافت آن دقت کنید.
اما اگر بخواهید کلی‌تر در نظر بگیرید بهترین فصل شستشوی فرش می‌تواند فصل بهار و تابستان باشد. در این فصول هوا رطوبت کمتری دارد و فرش شما به راحتی خشک می‌شود.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 9 بهمن 1398 ساعت: 13:23

ویژگی های یک قالیشویی مدرن

مدرن بودن قالیشویی به منظور استفاده از روش‌های اصولی و مطابق روز شستشوی فرش است که با شستشوی سنتی فاصله گرفته باشد. اما از کجا بفهمیم قالیشویی مورد نظر ما با روش‌های نوین به استقبال فرش ما می‌آید و آن را شستشو می‌دهد؟ نکاتی برای تشخیص قالیشویی مدرن وجود دارد که آن‌ها را به شما می‌گوییم.

قالیشویی مدرن

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث می‌شود صفت مدرن بودن را به یک قالیشویی ربط دهیم. در این مقاله می‌خواهیم چند فاکتور آن را به شما بگوییم. اما در حالت کلی تجربه شما از یک قالیشویی می‌تواند این موضوع را اثبات کند.
گاهی اوقات می‌توانید به تجربیات دوستانتان تکیه کنید. از آن‌ها راجع به انتخاب بهترین قالیشویی و تجربه شستشوی فرش‌هایشان توسط آن مراکز بپرسید. مسلما قالیشویی که به رنگ فرش‌ها و بافت آن آسیب برساند مشخص است که از دستگاه‌های شسشتوی مدرن استفاده نکرده و همچنین پرسنل باتجربه‌ای هم ندارد. اما همیشه به دست آوردن تجربه، بهترین کار نیست؛ لازم نیست حتما یکبار به یک قالیشویی اعتماد کنید. قبل از این کار کمی درباره فعالیت‌های آن‌ها تحقیق کنید و اطلاعاتی به دست آورید.

به نحوه بسته بندی فرش دقت کنید

بسته بندی فرش مرحله مهمی است که معمولا قالیشویی‌ها به سادگی از آن می‌گذرند. اما اگر بدانند این کار تا چه میزان در ذهن مشتری می‌ماند حتما فکری به حالش می‌کنند. موضوع حمل و نقل فرش شما بسیار مهم است. فرش شما باید به صورت لوله شده جابجا شود.
اگر فرش به صورت تا شده جمع شود، ممکن است به بافت آن آسیب برسد و حتی فرش شما بشکند و شکل خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این کار فرش را لوله می‌کنند و به کارخانه قالیشویی می‌رسانند. بعد از شستشو و خشک شدن فرش، آن را درون کاور پلاستیکی قرار می‌دهند و مجدد لوله می‌کنند و به صاحب فرش می‌رسانند. این کاورها از فرش شما در برابر آلودگی‌ها مراقبت می‌کند. بعد از شستشوی فرش، ممکن است مقداری رطوبت در بافت فرش باقی مانده باشد؛ در صورتی که بدون کاور آن را جابجا کنید می‌تواند آلودگی را جذب کند. با این موضوع فرش شما بوی نامطبوعی بعد از شستشو به خود می‌گیرد.
بنابراین اگر این اصول را رعایت کنید حتما مشتریان بیشتری به شما اعتماد می‌کنند و فرش‌های دستباف و ماشینی خود را به شما می‌سپارند.
بنابراین یک قالیشویی مدرن با فرش‌های شما چه دستباف باشد و چه ماشینی، به صورت محترمانه برخورد می‌کند و بسته بندی و نوع حمل مناسب می‌تواند یک نمونه از آن باشد.

مشخصات قالیشویی مدرن

یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای در دفتر کاری خود استخدام کنید. این تیم باید با تمام فنون مذاکره با مشتری آشنایی داشته باشد. بتواند سریعا درخواست مشتری را به واحدهای دیگر اعلام کند و هماهنگی لازم را انجام دهد. با وجود تیم پشتیبانی شما، مشتری باید احساس اطمینان از درخواست خود پیدا کند و در صورت بروز مشکل بتواند با روحیه بالا آن را حل کند. فرش‌های مشتری را دقیقا در زمان مقرر تحویل دهید. با این کار مشتری متوجه مدرن بودن سیستم‌های شما می‌شود.
امروزه اکثر کسب و کارها به روش‌های خدمات رسانی آنلاین روی آورده‌اند. اینترنت بستر مناسبی برای استفاده از این خدمات است. شما به راحتی با یک خط و گوشی موبایل می‌توانید به اینترنت وصل شوید و سایت قالیشویی مورد نظر خود را جستجو کنید. با خدمات آن‌ها آشنا شوید و نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید.
قالیشویی‌های مدرن امکان خدمات سفارش آنلاین هم برای شما در نظر می‌گیرند. شما با وارد کردن نام، تلفن و آدرس مورد نظر به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که نوع خدمات را در این صفحه مشخص می‌کنید. در واقع در این مرحله باید مشخص کنید که فرش شما از چه نوعی و نیازمند به کدام برنامه شستشو است.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 29 دی 1398 ساعت: 19:42

اعلاشویی فرش به چه معناست؟

حتما با تماس به یک قالیشویی از کارشناسان مربوطه کلمه اعلاشویی را شنیده باشید. اعلاشویی یا شستشوی ویژه یکی از انواع شستشوی فرش است. خدمات ویژه‌ای که در این روش شستشو وجود دارد با شستشوی معمولی متفاوت است. در اعلاشویی فرش شما با مواد مخصوص و ویژه‌ای در 2 نوبت شسته می‌شود. اما برای شستشوی معمولی فرش در 1 نوبت و با مواد شوینده معمولی شستشو داده می‌شود.
وقتی زمان شستشوی فرش می‌رسد، تنها به تمیز شدن آن نباید فکر کنید. باید مشکلات فرش خود را بشناسید و برای رفع آن با کارشناسان قالیشویی صحبت کنید. ممکن است فرش شما دچار رنگ‌دادگی، بیدزدگی، پارگی و … شده باشد. برای تمامی این اتفاقات راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید فرش خود را مانند روز اول سالم و تمیز تحویل بگیرید. حتی اگر مشکلات فرش شما به قدر قابل توجهی زیاد باشد، از حال فعلی‌اش بهتر می‌شود.

اعلاشویی فرش

مراحل اعلاشویی فرش

اعلاشویی برای فرش شما در چند مرحله انجام می‌شود. مرحله اول برای شستشو با روش اعلاشویی و روش معمولی مشابه است. اما مواد شوینده هر کدام با هم متفاوت است. با انتقال فرش شما به قالیشویی مرحله شستشو آغاز می‌شود. این کار با مواد شوینده‌ای صورت می‌گیرد تا آسیبی به بافت و رنگ فرش شما نرسد. بعد از این مرحله کار تخصصی بر روی فرش شما آغاز می‌شود؛ مرحله لکه برداری. در این مرحله لکه‌های روی فرش بررسی می‌شود و بر اساس نوع و میزان آن با مواد لکه برداری مخصوص پاک می‌شوند.
در صورتی که فرش شما دچار رنگ دادگی شود می‌توانید این مشکل را به کارشناسان قالیشویی بگویید. این مرحله هم نیاز به تجربه و تخصص دارد. زیرا فردی که قرار است این مشکل را برطرف کند باید با انواع فرش و رنگ‌های آن آشنا باشد. مشکل رنگ دادگی برای فرش‌های دستباف بیشتر اتفاق می‌افتد.
بعد از این مرحله تار و پود فرش‌ها را با مواد خاصی براق می‌کنند. سپس برای خشک کردن فرش از اتوپرس‌های مخصوص برای اتوکشی و خشک کردن فرش استفاده می‌شود و بعد از آن فرش‌ها برای بسته بندی آماده می‌شوند.

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شستشو به روش ویژه و معمولی، نوع شوینده‌های آن است. برای اعلاشویی علاوه بر مواد شستشو از نرم‌کننده‌های مخصوص فرش استفاده می‌شود. حتما متوجه شده‌اید که بعد از شستشو، فرش شما زبر و سخت شده است. این موضوع به دلیل مواد شوینده‌ای است که به کار برده‌اید. با انتخاب اعلاشویی از موادی به همراه شوینده‌ها استفاده می‌شود که این مشکل برای فرش شما رخ ندهد.
اعلاشویی نوعی شستشوی ویژه برای فرش شما به حساب می‌آید. حتما متوجه تفاوت خدمات ویژه با خدمات معمولی برای هر موضوعی شده‌اید. این هم یکی از تفاوت‌های بارز شستشوی فرش است که اگر روش اعلاشویی فرش را انتخاب کنید تمامی مراحل به صورت ویژه برای فرش شما انجام می‌شود. بنابراین وقتی دقت بیشتری به مراحل شستشو باشد، عمر فرش شما بیشتر خواهد شد.
اگر به طور کلی بخواهیم در این باره با شما صحبت کنیم، هر فرش با توجه به نوع الیاف و بافت، رنگ‌های استفاده شده، عمر فرش، میزا آسیب دیدگی، زمان شستشو و … نیاز به بررسی دارد. به همین خاطر شما از یک روش خاص برای شستشوی تمامی فرش‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. در قالیشویی‌ها، فرش‌های قدیمی با دقت فراوان شسته می‌شوند. ممکن است حتی اعلاشویی به بافت آن‌ها آسیب برساند چرا که این فرش‌ها سالیان سال کنار شما زندگی کرده‌اند و تار و پود حساسی دارند. مانند پیری که محترم و عزیز می‌شود، این فرش‌ها هم نیاز به توجه خاصی دارند. بنابراین اگر فرش گران‌قیمت و عتیقه‌ای دارید حتما برای شستشوی آن با انتخاب بهترین قالیشویی موضوع را مطرح کنید.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 196 تاريخ : شنبه 14 دی 1398 ساعت: 15:21

فرش لاکی رنگ در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منازل در گذشته به 2 رنگ قرمز یا قهوه‌ای ختم می‌شد. البته در این میان از رنگ‌های دیگر نیز برای وسایل خود استفاده می‌کردند اما در نهایت این 2 رنگ در طراحی دکوراسیون بیشترین استفاده را داشت. فرش یکی از ارکان اصلی در طراحی دکوراسیون بود، و اما فرش لاکی رنگ حکم ویژه‌ای برای آنان داشت.
رنگ لاکی نوعی رنگ قرمز است که در گذشته برای فرش‌های دستباف در نظر گرفته می‌شد و با آن نخ طرح‌های مانند گل، پرندگان، شاه عباسی و … بافته می‌شد. اما امروزه با وجود پیشرفت‌هایی در زمینه فرش‌ها، این رنگ را در فرش‌های ماشینی هم مشاهده خواهید کرد.
فرش‌های ماشینی به دلیل این که زمینه تیره‌تری نسبت به فرش‌های با زمینه کرم رنگ دارند، کمتر دچار تغییر رنگ می‌شوند. البته برای شستشوی آن باید نهایت دقت را به کار ببرید تا رنگ‌ها در هم ترکیب نشوند. برای این که با این مشکل رو در رو نشوید فرش نازنین خود را به دست یک قالیشویی مطمئن بسپارید که نگران تغییر ظاهر آن نشوید.
یکی از دلایلی که افراد زیادی به یک طرح خاص عادت می‌کردند این بود که تنوع طرح و سبک وجود نداشت. به همین دلیل در هر خانه‌ای یک فرش با رنگ لاکی وجود داشت. آن‌هایی که بودجه بیشتری داشتند این فرش را در ابعاد 12 متری سفارش می‌دادند و در اتاق‌های بزرگ خود پهن می‌کردند. البته در آن قدیم‌ها به جای مبلمان از پشتی‌ها استفاده می‌کردند و رنگ آن را با فرش ست می‌کردند.
اگر از فرش لاکی رنگ برای منزل خود انتخاب کرده‌اید میتوانید مقاله ” ست کردن فرش با مبل یا پرده ” را در این زمینه مطالعه کنید تا یک دکوراسیون شیک برای منزل خود داشته باشید.

فرش لاکی رنگ در دکوراسیون منزل

فرش لاکی رنگ را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم

انتخاب این رنگ برای فرش مستلزم این است که سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود انتخاب کنیم. در این سبک از چوب بسیار استفاده می‌شود و عامه پسند است. معمولا رنگ چوب استفاده شده در این سبک دکوراسیون به رنگ قهوه‌ای تیره است و همچنین نقش‌های ساده اما زیبایی دارد.
امروزه 3 نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می‌شود. رنگ لاکی کمرنگ، رنگ لاکی پررنگ، رنگ لاکی دونه اناری. از هر 3 رنگ آن برای بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود.
هر سبکی در دکوراسیون در یک تاریخ مشخص مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه سبک کلاسیک مجدد پس از مدتی مورد توجه افراد قرار گرفته است. بسیاری از مردم برای چیدمان خانه‌های خود مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که در بهترین فضای خانه خود یک فرش لاکی رنگ هم پهن کرده باشند. این سبک احتمالا برای خیلی از آن‌ها حس نوستالژی داشته باشد که بخواهند برای زنده کردن خاطرات خود از این سبک استفاده کنند.

رنگ پر طرفدار برای فرش

رنگ لاکی برای فرش یک دکوراسیون گرم برای فضا ایجاد می‌کند. حتما دکوراسیون کلاسیک را دیده‌اید. استفاده از پرده‌های مخمل که با رنگ قرمز و قهوه‌ای به خوبی ترکیب ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شد افراد فرش‌های لاکی را انتخاب کنند جنس و کیفیت بافت آن بود.
در گذشته قالیشویی‌ها به شکل امروزی بازار پر رونقی نداشتند. افراد برای شستشوی فرش خودشان اقدام می‌کردند و فرش را در حیاط خانه خودشان می‌شستند. برای خشک شدن آن هم از پشت بام استفاده می‌کردند. به همین دلیل ممکن بود چند بار در سال فرش خانه خود را شستشو دهند. کیفیت عالی این فرش باعث می‌شد که با تکرار در شستشو از کیفیت آن کاسته نشود و فرش آسیب نبیند.
امروزه ما در ساختمان‌هایی که زندگی می‌کنیم چنین امکانی را برای نظافت فرش خود نداریم. به همین دلیل هر کدام از ما تقریبا سالی 1 یا 2 بار برای شستشوی فرش تلفن را برمی‌داریم و با انتخاب بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش اقدام میکنیم. البته بیشتر ما امروزه فرش‌های ماشینی خریداری می‌کنیم که از لحاظ کیفیت با نوع دستباف آن متفاوت است.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 8 دی 1398 ساعت: 14:40

انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

زمانی که دکوراسیون اتاق کودک خود را بچینید شاید برای آخرین مرحله فرش اتاق را در نظر بگیرید. اما بهتر است بدانید فرش اتاق کودک اهمیت زیادی در روحیات و تاثیر آن در دکوراسیون اتاق او دارد. البته این کار شاید کار را برای شما آسن کند. زمانی که تمام وسایل اتاق کودک را انتخاب کرده‌اید و آن‌ها را سر جایشان قرار داده‌اید، تنها انتخاب یک فرش مناسب کار چیدمان را تکمیل می‌کند.
قبل از خرید فرش برای هر فضایی باید نکاتی را در نظر بگیرید. اما اگر خرید شما برای اتاق کودک باشد باید کمی با دنیای کودکانه و روحیات آن‌ها آشنا شوید. تفاوتی نداره که کودک شما دختر باشد یا پسر. در هر صورت نمی‌توانید برای اتاق او وسایل اتاق بزرگسالان را انتخاب کنید. جنس، رنگ، طرح و دیگر ویژگی‌های انتخاب فرش برای اتاق کودک باید زیرکانه و با علوم روانشناسی انجام گیرد. ترکیب رنگ و طرح می‌تواند یک فضای خاص اجاد کند که بر روی روحیه کودک شما تاثیر بگذارد. در صورتی که برای خرید فرش از یک مرکز معتبر خریداری کنید، برای شستشوی آن نگران تغییر رنگ آن نمی‌شوید. البته قالیشویی نوین با داشتن کارشناسان متبحر و روش‌های اصولی برای شستشو، به شما اطمینان می‌دهد که چنین مشکلی برای فرش شما ایجاد نشود.
در ادامه درباره نکاتی برای خرید فرش نکاتی به شما می‌گوییم تا دکوراسیون بهتری برای اتاق کودک خودتان داشته باشید.

انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

نکات خرید فرش اتاق کودک

برای انتخاب فرش نکات مهم‌تری از رنگ و طرح آن وجود دارد. البته تناسب رنگ و شکل ظاهری آن با باقی وسایل ما هم یک چالش است که گاهی ما را سردرگم می‌کند. اما قبل از این مرحله باید موضوعات دیگری را در نظر بگیرید تا یک خرید اصولی داشته باشید.
تفاوت انتخاب فرش برای کودک دختر یا پسر، تنها در رنگ آن نیست. برای هر کدام از آن‌ها باید علاوه بر رنگ، چیدمان و طرح‌های متنوع فرش را در نظر بگیرید.
جنس فرشی که می‌خواهید برای اتاق فرزندتان خریداری کنید موضوع مهمی است. گاهی اوقات الیاف نامرغوب فرش باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی فرزندتان می‌شود. بنابراین در این رابطه حتما قبل از خرید فرش تحقیق کنید تا جنس مرغوبی را برای اتاق کودک خود خریداری کنید.
نکته دیگری که برای خرید فرش باید در نظر بگیرید ابعاد  و سایز مناسب فرش است. زمانی که چیدمان اتاق کودک به پایان رسیده باشد، فضای وسط اتاق را اندازه گیری کنید. اگر کفپوش مناسبی در اتاق نصب شده باشد بهتر است برای نمای بهتر، تمام فضای کف را با فرش نپوشانید.
برای انتخاب رنگ و طرح از کودک خود هم می‌توانید کمک بگیرید. احتمالا متوجه شده‌اید که کودکتان به برخی از رنگ‌ها عکس العمل بیشتری نشان می‌دهد. از آن رنگ‌ها می‌توانید برای اتاق کودک و انتخاب فرش استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش

برای انتخاب رنگ فرش اتاق کودکتان باید به باقی وسایل اتاق هم توجه کنید. تضاد رنگی زیاد در یک فضا، دکوراسیون زیبایی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب فرش به جنبه ظاهری آن هم توجه کنید. یکی از مهم‌ترین وسایلی که می‌تواند بر روی دکوراسیون شما تاثیر بگذارد فرش است. فرش‌های اتاق را می‌توانید با مبلمان، پرده، سرویس خواب و حتی با دیگر وسایل در یک هارمونی رنگ نزدیک انتخاب کنید.
یادتان باشد که انتخابتان برای اتاق خواب کودک است. بنابراین علاوه بر این که می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید. استفاده از تنها 2 رنگ برای اتاق کودک چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و برای او خسته کننده می‌شود.
کارشناسان با تجربه طراح دکوراسیون می‌توانند به شما برای انتخاب رنگ فرش کمک کنند. برای این منظور می‌توانید از اتاق کودک خود عکس بگیرید و در زمان خرید فرش آن را به کارشناس طراح دکوراسیون فروشگاه نشان دهید.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 1 دی 1398 ساعت: 21:03

چگونه برای خرید فرش کارشناسانه عمل کنیم؟

خرید فرش

اگر مشتری‌ای هستید که داد و ستد شما بر پایه خرید فرش و فروش آن نیست و فقط برای مصارف خانگی نیاز به خرید هر چند سال یک‌بار دارید و تجربه زیادی در این امر ندارید، نیازمند راهنمایی‌های جامعی هستید که برای همان چند بار خرید هم دچار تردید و شکست از خرید نشوید. فرش زینت کفپوش هر خانه‌ای است. اگر برای کف آپارتمان خود از بهترین نوع سنگ و سرامیک هم استفاده کنیم، باز هم برای نقطه مرکزی خانه خود یک فرش زیبا را انتخاب می‌کنیم. اهمیت وجود فرش برای ایرانیان از گذشته‌های دور ثابت شده است.
امروزه با توجه به تنوع فرش و همچنین تولید آن در رنگ‌های متنوع امکان تطبیق آن با دکوراسیون منزلمان به سادگی قابل انجام است. در گذشته ابعاد فرش فقط به شکل مستطیل بود، اما امروزه شاهد ابعاد دیگری از فرش مانند دایره هم هستیم. این تنوع نیاز ما برآورده می‎کند تا با سلیقه و نوع دکوراسیون خود بهترین انتخاب را داشته باشیم. اما پس از جنبه ظاهری فرش باید خرید اصولی و کارشناسانه آن هم یاد بگیریم.
به هر حال برای خرید این وسیله اصیل و ماندگار اطلاعاتی را باید از قبل داشته باشیم تا خریدی کارشناسانه داشته باشیم.

بازار را بسنجید

برای خرید فرش موردنظرتان عجله نکنید. حداقل یکی دو روز را برای گشتن وقت بگذارید. به هر حال این وسیله قیمتی باید سالیان سال جایگاه قدم‌های مبارکتان باشد. با اولین انتخاب تسلیم خرید نشوید. به خصوص برای فرش‌های ماشینی که از طرح انتخابی شما ممکن است در مغازه‌های دیگر هم موجود باشد. کار سختی نیست با کمی دقت می‌توانید فرش مورد پسندتان را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.
یک توصیه کارآمد برایتان دارم. شما با مراجعه به مغازه‌های فروش فرش تعدادی نکات را از فروشندگانش می‌آموزید. آن‌ها با بازار کار خود بیشتر آشنا هستند. اما با عقل خود به صحبت‌ها گوش دهید. یادتان نرود شما بیشتر از هرکس دیگری می‌دانید به چه فرشی نیاز دارید.
البته امروزه با توجه به ظهور کردن فروشگاه‌های اینترنتی فرش، خرید برای مردم بسیار آسان‌تر شده است. با این کار فرش‌های مورد نظر خود را مقایسه می‌کنید و بهترین انتخاب را انجام می‌دهید.

برای خرید فرش تجربه کسب کنیم

همیشه برای کسب تجربه نیازی نیست در دل اتفاق قرار بگیرید. گاهی با تحقیق و مطالعه این تجربه به دست می‌آید. در این چند خط به شما چند نکته مهم را در خرید فرش اعلام می‌کنیم.
اگر برای خرید فرش دچار تردید در انتخاب شده‌اید همه جوانب آن را بسنجید، اگر با بودجه و نوع کاربردی شما همخوانی داشت سپس برای خرید اقدام کنید.
اگر به مراکز معتبری برای خرید فرش مراجعه کردید از داشتن ضمانتنامه آن اطمینان پیدا کنید. با داشتن ضمانت در صورت مشاهده ایراد در ظاهر فرش این امکان را دارید که به فروشنده برای تعویض آن مراجعه کنید. البته هر فروشگاهی قوانین خاص خود را دارد. برخی از شرایط ضمانتنامه بر روی مسائلی مانند عدم پرزدهی، تضمین کیفیت نخ استفاده شده در تار و پود، ثبات رنگ فرش در طی زمان و بعد از ارائه به قالیشویی ، است. این ضمانتنامه دارای محدودیت زمانی به طور مثال برای 2 سال است. بهتر است قبل از خرید از شرایط ضمانتنامه با خبر باشید شاید حتی شرایط آن برای شما در برابر پولی که پرداخت می‌کنید، قابل قبول نباشد. برخی از مراکز فروش فرش این امکان را به شما می‌دهند که اگر تا چند ساعت بعد از خرید خود منصرف شده‌اید ، فرش را بدون پرداخت جریمه‌ای پس دهید.
بافت فرش‌های ماشینی متنوع است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله مفهوم شانه و تراکم فرش ماشینی چیست را مطالعه کنید. چرا که هر با تغییر اعداد شانه و تراکم، قیمت و ماندگاری فرش تغییر می‌کند.

نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان ...
ما را در سایت نکات خانه داری و شستشوی فرش، قالی، موکت و مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نوین بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 8 فروردين 1398 ساعت: 13:11